2013年12月9日 星期一

I will start to write some article about manufacturing.

Hi All,
I am CW Hsiao, you can call me Pigo. I have manufacturing experience about 13 years until now. I have worked in TSMC (the biggest IC foundry in the world) MFG dept about 5 years, and EPI star (the biggest LED dice fabrication company in the world)  MFG and QC dept about 5 years. And I work for LED MFG Dept now.

I want to leave some experience memos and notes for all the guys who needed.
I plan one article each week, there are too many things can be write. I believe there are a lot of books for manufacturing field. But I will try to use my personal experience and knowledge to explain the manufacturing in my eyes.

The Blog will include the execution side, people management, FAB control, QC concept and all you can imaging.  You can tell me what you want to know, and I will try to write it out.

The first article I want to write is about FAB KPI (Key Performance Indices).  English is not my mother language, maybe a lot of mistake I  will made, pls feel free let me know. Thanks for your watching. See you soon.

大家好:
我是Pigo, 我在製造的領域已經有十三年的經驗. 我曾經在TSMC (世界最大的晶圓代工廠) 製造部工作過五年,在晶電 (世界最大的LED製造廠)的製造部以及品保部擔任過五年的主管.
目前我在LED的製造部擔任主管.

我想要在這邊將我的一些工作經驗做些紀錄,也許對於一些同在製造領域工作的人能有些交流.
我打算每個星期寫一個主題,在製造的領域有太多東西可以寫了,在教科書上或者是網路上可以找到很多這方面的資料.但是我試著用我自己的經驗跟觀點來解釋製造.

製造的領域是很大的,我想應該會涉及製造執行,人員管理,工廠管理,品保概念等,你可以想見的各種Topic 我都會提及. 如果有人需要我先寫哪些內容,也可以告訴我,我會試著從我的想法出發,寫一些簡單的看法.

第一個部份我想我會寫的是製造相關的KPI以及Terms, 在這邊我會盡量使用中文跟英文各寫一遍,我的英文不是很好,可能會寫得二二六六的,請大家給我意見囉! 不過練習應該就會進步吧??我是這樣想的!!

沒有留言:

張貼留言